FANDOM

Button Transfer

Cukierki Pokémonów (ang. Pokémon Candies) są eksploatacyjnymi zasobami potrzebnymi do ewoluowania oraz ulepszania Pokémonów.

Zdobycie

Cukierki Pokémonów aktualnie można zdobyć na 4 sposoby:

  • łapiąc Pokémona, za którego otrzymujemy 3 cukierki,
  • wykluwając jajka, za które, w zależności od wykluwanego jajka, możemy otrzymaćod 5 do 32 cukierków dla danego stworka,
  • transferując niepotrzebne Pokémony do profesora, za co otrzymujemy 1 cukierek,
  • oraz dzięki kumplowi, który znajdzie dla nas cukierki, przechodząc odpowiedni dystans 1, 3 lub 5 kilometrów. 

Wszystkie z powyżej wymienionych czynności są źródłem cukierków dla rodziny Pokémona, której "członek" brał udział w jednej z wymienionych akcji, tzn.:

Dodatkowo po ewolucji dowolnego Pokémona, gracz otrzymuje jeden cukierek ewoluowanego Pokémona.

Zapotrzebowanie

Zarówno do ewolucji jak i ulepszania Pokémonów potrzebna jest określona liczba cukierków danego Pokémona.

Ewolucja Pokémonów

W przypadku ewolucji Pokémonów zapotrzebowanie cukierków mieści się w przedziale od 12, aż do 400. Ilość tych cukierków zależna jest od linii ewolucyjnej danego Pokémona:

  • Wszystkie Pokémony, które posiadają tylko dwie formy w swojej linii ewolucyjnej potrzebują 50 cukierków, z wyjątkami, którymi są:
    • Eevee i Rattata pomimo posiadania dwu-etapowej linii ewolucyjnej potrzebują 25 cukierków do ewolucji
    • Magikarp potrzebuje tych cukierków 400, by ewoluować w Gyaradosa.
  • Wszystkie Pokémony, które posiadajá trzy form w swojej linii ewolucyjnej, do ewolucji z pierwszej formy w drugą potrzebują 25 cukierków, a do ewolucji z drugiej formy w trzecią 100 cukierków. Wyjątkami w tym przypadku są:
    • Caterpie, Weedle i Pidgey, które do ewoluowania w drugą formę potrzebują 12 cukierków, a do ewolucji w trzecią formę potrzebują 50 cukierków. Czyli około połowy mniej niż reszta Pokémonów z trzy-etapowej linii ewolucyjnej.
    • Pikachu, Clefairy i Jigglypuff ze względu na posiadanie form preewolucyjnych, którymi są dzieci Pokémony, w swoich liniach ewolucyjnych, ewolucja z pierwszej formy w drugą kosztuje 25 cukierków, a do ewolucji z drugiej formy w trzecią potrzeba 50 cukierków.

Ulepszanie Pokémonów

W przypadku ulepszania Pokémonów, ilość wymaganych cukierków do pojedynczego power-upa zależna jest od poziomu Pokémona.

  • Od 1 do 10 poziomu Pokémona, każda pojedyncze ulepszenie kosztuje 1 cukierek,
  • od 11 do 20 poziomu, koszt ten wynosi 2 cukierki,
  • od 21 do 25 poziomu, pojedyncze wzmocnienie Pokémona kosztuje 3 cukierki,
  • od 26 do 30 poziomu Pokémona, koszt jego ulepszenia wynosi 4 cukierki,
  • od 31 do 32 poziomu, koszt wynosi 6 cukierków,
  • od 35 do 36 poziomu, pojedyczne ulepszenie Pokémona kosztuje 10 cukierków,
  • od 37 do 38 poziomu, koszt ten wynosi 12 cukierków,
  • a od 39 do 40 poziomu Pokémona, koszt tego ulepszenia wynosi aż 15 cukierków.

Cukierki

Każda linia ewolucyjna ma swój własny typ cukierka, którego nazwa i kolor odpowiadają, pierwszemu Pokémonowi, z każdej z linii ewolucyjnej. Jako, że aktualnie w grze istnieje 79 różne rodziny Pokémonów, tak też istnieje 79 różnych typów cukierków, z czego dostępnych jest 74. Są to: 

Ciekawostki

  • W przypadku, gdy dokonamy transferu na jedynym posiadanym Pokémonie z danej rodziny, stan cukierków dla tego Pokémona pozostanie lecz nie będziemy wstanie zobaczyć ich ilości ze względu na brak dostępnej karty informacyjnej jednego z ów Pokémonów.
  • W czasie trwania wydarzenia Halloween w grze, cukierki otrzymywane z każdego sposobu były otrzymywane w podwójnej ilości, oprócz cukierków znajdowanych przez kumpla, bo te można było zdobyć nadal pojedynczo, jednak przechodząc czterokrotnie krótszy dystans niż normalnie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki