FANDOM

Jajka Pokémonów (ang. Pokémon Eggs) to przedmioty możliwe do zdobycia z PokéStop, dzięki którym, po przejściu danego dystansu, jesteśmy wstanie wykluć Pokémon. Jajka te występują aktualnie w grze w trzech wariantach zależnych od tego ile z danym jajkiem w inkubatorze trzeba przejść, by się wykluło. Są to warianty: 

Strona jajek

Screen Eggs

Przykładowa strona z jajkami

Aby wejść na stronę z jajkami Pokémonów, należy:

Gracz posiada 9 miejsc na jajka, zarówno te w trakcie wykluwanie, które znajdują się już w Inkubatorach, jak i te świeżo zdobyte z PokéStop. Na aktualną chwilę, w grze nie ma ulepszenia, które zwiększyło by ilość miejsc na jajka.

Po wykorzystaniu wszystkich 9 miejsc, z Pokéstopów przestaną lecieć jajka, do momentu, aż na naszej stronie z jajkami nie znajdzie się wolne miejsce.

Screen No Eggs

Strona bez jajek

W rogu strony z jajkami posiadamy przycisk inkubatorów Button Incubators, który pozwala zobaczyć nam jakie posiadamy aktualnie inkubatory i które z nich są już w użyciu. Również na podglądzie inkubatorów w rogu znajduje się przycisk sklepu White Button Shop, sugerujący zakup większej ilości inkubatorów.

W przypadku, gdy nie posiadamy, żadnego jajka na środku tej strony pojawia się szary kształt jajka i napis "Collect more eggs!" (pol. Zbierz więcej jajek!).

Wyjść z tej strony można na trzy sposoby:

  • Naciskając przycisk wstecz w swoim urządzeniu mobilnym,
  • naciskając przycisk wyjścia Button Close u dołu strony
  • lub przeciągając stronę ku dołowi, tak aby u góry strony pojawił się znak X, wtedy należy puścić stronę, aby się zamknęła.

Wykluwanie

Proces wykluwania jajek jest dosyć prosty. W pierwszej kolejności należy zdobyć jajko z PokéStop, następnie umieścić je w inkubatorze.

Następnie należy z nim przebyć wyznaczony dystans 2, 5 lub 10 km z prędkością nie większą niż 10.5 km/h. Gdy jajko będzie gotowe do wyklucia pojawi się na ekranie z napisem "Oh?".

Należy wtedy nacisnąć na jajko, aby zaczęło pękać i wykluł się z niego Pokémon.

Korzyści

Wykluwanie jajek jest jednym z istotniejszych elementów gry, gdyż dzięki temu możemy:

  • Uzyskać punkty doświadczenia za wyklucie jajka:
    • za wyklucie dwukilometrowego otrzymujemy 200 punktów doświadczenia,
    • za wyklucie pięciokilometrowego otrzymujemy 500 punktów doświadczenia,
    • a za wyklucie dziesięciokilometrowego otrzymujemy 1000 punktów doświadczenia.
  • Otrzymać więcej potrzebnych nam cukierków do power-upowania lub ewolucji, jako że przy wykluciu pojedynczego Pokémona dostajemy większą ilość cukierków niż zwyczajnie łapiąc go:
    • za wyklucie dwukilometrowego otrzymujemy od 5 do 15 cukierków,
    • za wyklucie pięciokilometrowego otrzymujemy od 10 do 21 cukierków,
    • a za wyklucie dziesięciokilometrowego otrzymujemy od 15 do 32 cukierków.
  • Uzyskać Pokémona, który nigdy dotąd nie pojawił się nam w pobliżu ani w okolicy i również dzięki temu szybciej wzbogacić nasz Pokédex o złapane Pokémony.

Pokémony

  • Z jajek 2 km wykluwa się 14 różnych gatunków Pokémonów,
  • z jajek 5 km wykluwa się 45,
  • a z jajek 10 km wykluwa się 19 gatunków.

Poniżej znajduje się trzy listy Pokémonów, możliwych do wyklucia z dwu-, pięcio- i dziesięciokilometrowych jajek. Każdą z tabelek można zwinąć oraz posortować według szansy na wyklucie, numeru Pokémona w Pokédexie oraz alfabetycznie ze względu na nazwę stworzenia.

2 km
Pokémon Numer Pokémona Nazwa Pokémona
001 #001 Bulbasaur
004 #004 Charmander
007 #007 Squirtle
010 #010 Caterpie
013 #013 Weedle
021 #021 Spearow
041 #041 Zubat
074 #074 Geodude
129 #129 Magikarp
173 #173 Cleffa
174 #174 Igglybuff
5 km
Pokémon Numer Pokémona Nazwa Pokémona
023 #023 Ekans
027 #027 Sandshrew
029 #029 Nidoran ♀
032 #032 Nidoran ♂
037 #037 Vulpix
043 #043 Oddish
046 #046 Paras
048 #048 Venonat
050 #050 Diglett
052 #052 Meowth
054 #054 Psyduck
056 #056 Mankey
058 #058 Growlithe
060 #060 Poliwag
063 #063 Abra
066 #066 Machop
069 #069 Bellsprout
072 #072 Tentacool
077 #077 Ponyta
079 #079 Slowpoke
081 #081 Magnemite
083 #083 Farfetch'd
084 #084 Doduo
086 #086 Seel
088 #088 Grimer
090 #090 Shellder
092 #092 Gastly
096 #096 Drowzee
098 #098 Krabby
100 #100 Voltorb
102 #102 Exeggcute
104 #104 Cubone
108 #108 Lickitung
109 #109 Koffing
111 #111 Rhyhorn
114 #114 Tangela
115 #115 Kangaskhan
116 #116 Horsea
118 #118 Goldeen
120 #120 Staryu
128 #128 Tauros
133 #133 Eevee
137 #137 Porygon
172 #172 Pichu
175 #175 Togepi
10 km
Pokémon Numer Pokémona Nazwa Pokémona
095 #095 Onix
106 #106 Hitmonlee
107 #107 Hitmonchan
113 #113 Chansey
122 #122 Mr. Mime
123 #123 Scyther
127 #127 Pinsir
131 #131 Lapras
138 #138 Omanyte
140 #140 Kabuto
142 #142 Aerodactyl
143 #143 Snorlax
147 #147 Dratini
238 #238 Smoochum
239 #239 Elekid
240 #240 Magby

Szansa na wyklucie

Każde z wariantów jajek ma większą lub mniejszą szansę na wyklucie się danych Pokémonów.

W przypadku 2 km jajek:

W przypadku 5 km jajek:

I w przypadku 10 km jajek:

Ciekawostki

  • Z jajek możemy wykluć wyłącznie pierwsze formy Pokémonów, które są należą do rodzin Pokémonów.
  • Pokémony regionalne można wykluć z jajek pod warunkiem, że jajko zdobyło się w PokéStop znajdującym się w regionie dla którego ekskluzywny jest dany Pokémon. Więc:
    • Dla przykładu z PokéStopu w Azji można wykluć Farfetch'da czy też z PokéStopu w Europie można wykluć Mr. Mime'a,
    • jednak z np. PokéStopu w Ameryce nie możemy wykluć Kangaskhana, gdyż ten jest ekskluzywny dla regionu Australii.
  • Warianty jajek z jakich wykluwają się Pokémony odpowiadają ilości kilometrów przebytych dla jednego cukierka, jeżeli dany Pokémon lub jego ewolucja jest naszym kumplem, gdyż:
    • Pokémony, które wykluwają się z 2-kilometrowych jajek, będąc towarzyszami, potrzebują przejść 1 kilometr by znaleźć pojedynczy cukierek,
    • te Pokémony, które wykluwają się z 5-kilometrowych jajek, potrzebują do znalezienia cukierka 3 kilometry,
    • z kolei Pokémony z jajek 10-kilometrowych, znajdują pojedynczy cukierek będąc towarzyszami, po przejściu 5 kilometrów
    • wyjątek stanowią Pokémony startowe, które pomimo wykluwania się z jaj 2-kilometrowych by odnaleźć jeden cukierek, będąc towarzyszem potrzebują przejść 3 kilometry tak jak w przypadku Pokémonów, które wykluwają się z 5-kilometrowych jajek.
    • innym wyjątkiem jest Eevee, który poprzednio wykluwał się z 10-kilometrowego jajka, więc by znaleźć cukierek potrzebował przejść 5 kilometrów, jednak teraz wykluwa się z 5-kilometrowego jajka, lecz nandal potrzebuje przejść 5-kilometrów by znaleźć pojedynczy cukierek.
  • Na stronie informacyjnej jaja, gdzie znajduje się pasek postępu oraz przycisk rozpoczęcia inkubacji, jajko porusza się i wydaje się być elastyczne, bądź przynajmniej "giętkie".
    • Podobnie jak w przypadku strony informacyjnej posiadanego Pokemona, jajo, zarówno samo jak i w inkubatorze, można obracać dookoła przesuwając po nim poziomo.
    • Oprócz tego strona informacyjna, pomimo ubogiej zawartości w elementy jest możliwa to przeciągania w górę i w dół jak w przypadku tej u Pokémonów.
    • Innym szczegółem wartym uwagi, jest fakt, iż na stronie informacyjnej jajek użyte jest tło widziane za Pokémonami typu normalnego.
  • Od początku istnienia gry z 2 km jajek mogły wykluwać się Pidgey'e i Rattaty, a Eevee wykluwał się z jajka 10 km. Zostało to jednak zmienione początkiem listopada 2016 roku, Eevee wykluwa się teraz z jajek 5 km, a Pidgey'e i Rattaty nie są już możliwe do wyklucia z jakiegokolwiek wariantu jajka.
  • Pomimo, iż jajka nie zajmują miejsca w torbie, gdzie znajdują się przedmioty, jeżeli nie będzie miejsca na przedmioty, bez względu na to czy gracz posiada miejsce na kolejne jajka czy też nie, nie otrzyma ich z PokéStopu, dopóki nie znajdzie się miejsce na inne przedmioty otrzymywane z PokéStopu.
  • Istnieje możliwość pominięcia animacji wyklucia się jajka poprzez wykonanie "uszczypnięcia" (jednoczesne dotknięcie ekranu dwoma palcami i zbliżenie ich do siebie) na ekranie gdy pojawi się jajko z napisem "Oh?".
    • Nie potwierdzono czy jest to easter-egg czy też błąd w grze.
    • Pominięcie to nie ma wpływu na nic innego niż pominięta animacja wykluwania jajka. Wykluty Pokémon będzie normalnie widoczny na stronie z Pokémonami jak i jego wpis o wykluciu zostanie zanotowany w dzienniku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki