FANDOM

White Button Pokemon

Pokémony, główny element gry Pokémon Go, są to stworzonka, które gracz jako Trener Pokémonów ma za zadanie złapać. Pokémony można aktaulnie zdobyć na dwa sposoby:

Łapanie Pokémonów

Łapanie Pokémonów (ang. catching) to jeden z najważniejszych elementów gry, jest on podstawą w zdobywaniu Pokémonów i uzupełnianiu Pokédexu.

Główny artykuł:

Jajka Pokémonów i wykluwanie

Wykluwanie jajek (ang. egg hatching) to druga metoda na zdobywanie Pokémonów.

Główny artykuł:

Strona Pokémonów

Screen Pokémon

Przykładowa strona ze złapanymi Pokémonami

Aby wejść w grze, na stronę ze złapanymi Pokémonami, należy:

Strona Pokémonów na samej górze posiada dwie zakładki Pokémon i Eggs, po naciśnięciu na zakładkę Eggs przejdziemy do strony z jajkami Pokémonów, więcej na jej temat tutaj.

Początkowo gracz posiada 250 miejsc na złapane Pokémony, jednak może powiększyć ich liczbę używając ulepszenia ze sklepu.

Stronę z widokiem wszystkich złapanych Pokémonów można segregrować na 6 sposobów, klikając w przycisk w lewym dolnym rogu ekranu:

  • według daty złapania Pokémona (opcja wybierana domyślnie po zalogowaniu) Button Sort by Date,
  • wg ulubionych Pokémonów Button Sort by Favourite,
  • wg numeru w Pokédexie Button Sort by Number,
  • wg ilości posiadanego HP Pokémona Button Sort by HP,
  • alfabetycznie wg nazwy Pokémona Button Sort by Name,
  • i wegług ilości posiadanego CP Pokémona Button Sort by CP.

W przypadku jeżeli Pokémon jest również kumplem lub znajduje się aktualnie w gymie pojawia się przy nim odpowiednia ikona.

Na stronie ze złapanymi Pokémonam za niektórymi z nich może być widoczna zielona poświata. Oznacza to, że dany Pokémon został złapany w przeciągu ostatnich 24 godzin.

Wyjść z tej strony można na trzy sposoby:

  • Naciskając przycisk wstecz w swoim urządzeniu mobilnym,
  • naciskając przycisk wyjście Button Close u dołu strony
  • lub w przypadku przebywania na samym szczycie listy Pokémonów, należy przeciągnąć stronę ku dołowi, tak aby nad Pokémonami pojawił się znak X, wtedy należy puścić stronę, aby się zamknęła.

Strona informacyjna

Pokémon Info Screen

Strona informacyjna Pokémona, na przykładzie Squirtle'a

Każdy ze złapanych Pokémonów posiada własną stronę informacyjną, na której znajdują się następujące elementy:

  • Trójwymiarowy, możliwy do obracania Pokémon, który po naciśnięciu wydaje okrzyk i przyjmuje pozę ataku,
  • CP Pokémona, wraz z białym łukiem nad Pokémonem, który wskazuje ile CP posiada Pokémon w stosunku do jego maksymalnej wartości CP,
  • pasek HP wraz z liczbą posiadanego i maksymalnego HP,
  • informacja na temat wagi, wzrostu/długości oraz typu Pokémona,
  • ilość posiadanych cukierków dla danej rodziny Pokémonów oraz ogólna liczba posiadanego stardusta,
  • przyciski power-up oraz ewolucji Pokémona wraz z kosztem tych czynności wyrażonej w potrzebnych cukierkach i starduście,
  • zestaw ruchów Pokémona- dwa ataki szybki i specjalny,
  • miejsce i data znalezienia Pokémona.

Dodatkowo w prawym-dolnym rogu strony informacyjnej każdego Pokémona znajduje się przycisk menu Button Menu, w którym znajdują się takie opcje jak:

  • transfer Pokémona Button Transfer,
  • ocena Pokémona Button Appraisal
  • i dodanie Pokémona do ulubionych Button Sort by Favourite.

W prawym-górnym rogu również znajduje się przycisk w kształcie gwiazdki, który pozwala oznaczyć Pokémona, jako ulubionego. Strona informacyjna posiada tło z animowanymi elementami, które różni się w zależności od pierwszego typu Pokémona.

Dodatkowo jeżeli nasz Pokémon jest kumplem lub aktualnie broni jakiegoś Gymu pojawia się przy nim bąbelek z odpowiednią ikoną.

Wyjść ze strony informacyjnej można dokładnie tymi samymi trzema sposobami, które zostały wymienione wyżej dla całej strony z Pokémonami.

Lista Pokémonów

Aktualnie w grze istnieje 159 Pokémonów, z czego możliwych do złapania jest 154.

Główny artykuł:

Pokédex

Pokédex to jeden z istotniejszych elementów gry. W Pokédexie zawarte są informacje dotyczące wszystkich złapanych dotychczas przez trenera gatunków Pokémonów.

Główny artykuł:

Ocena

Ocena (ang. Appraisal) to jeden z elementów, polegający na ocenie statystyk Pokémona przez leadera wybranego teamu.

Główny artykuł:

Combat Power

Każdy z Pokémonów posiada własne CP czyli Combat Power (pol. Moc Walki) które określa jak silny i dobry jest w walce dany Pokémon.

Informacja CP Pokémona wyświetla się już podczas łapania Pokémona w przypadku, gdy już go wcześniej zdobyliśmy przedstawiciela spotkanego gatunku. Jeżeli spotykamy pierwszego dzikiego Pokémona, którego wcześniej nie spotkaliśmy i nie posiadamy zarejestrowanego w Pokédexie, jego CP będzie mieć wartość ??? dopóki nie uda nam się go złapać do naszej kolekcji.

CP Pokémona określa jego poziom, który nie może być wyższy od poziomu trenera. Takteż CP ma swoją maksymalną możliwą wartość dla każdego z poziomów i wzmocnienie Pokémona, który osiągnął maksymalne CP, jest możliwe, dopiero po osiągnięciu przez trenera wyższego poziomu.

Maksymalne do osiągnięcia CP Pokémona wzrasta wraz z wzrostem poziomu trenera. Im wyższy trener ma poziom, tym większe CP może posiadać aktualnie posiadany Pokémon i tym wyższe CP będą mieć napotkane przez gracza dzikie Pokémony.

Pokémony napotykane w dziczy mogą posiadać maksymalnie 30 poziom, takteż jeżeli poziom trenera będzie wyższy od 30 poziomu, napotykane przez niego Pokémony nadal będą mieć maksymalnie 30 poziom. Podobny górny-limit posiadają Pokémony wykluwane z jajek- Pokémony wyklute z jajek posiadają maksymalnie 20 poziom.

Transfer Pokémona

Jeżeli nie potrzebujemy Pokémona, potrzebujemy pojedynczego cukierka lub wolnego miejsca na Pokémony możemy przetransferować wybranego Pokémona do profesora.

Aby bezpowrotnie odesłać Pokémona i zyskać za niego cukierek należy na stronie informacji o Pokémonie nacisnać menu, a następnie wybrać opcję transferu i potwierdzić czynność.

Ukryte statystyki

W Pokémon Go, podobnie jak w wielu innych grach z serii Pokémon, istnieją statystyki Pokémona, które nie są widoczne w grze, choć istnieją, są to:

Pokémony startowe

Pokémony startowe (tzw. Pokémony-Startery; ang. Starter Pokémon) to  stworki, które na początku naszej rozgrywki pojawiają się przed nami i są to:

Po złapaniu jednego z nich, pozostałe znikają.

Oprócz wyżej wymienionej trójki istnieje czwarty Pokémon-Starter, którym jest:

Aby złapać Pikachu jako Pokémona startowego, należy odejść od napotkanych Pokémonów-Starterów, by te pojawiły się ponownie w nowej lokalizacji gracza i tą czynność należy powtarzać do momentu, aż przy graczu pojawi się czwarty Pokémon, jakim jest Pikachu.

Pokémony regionalne

W grze istnieją cztery Pokémony, które można złapać tylko i wyłącznie na terytorium jednego z czterech kontynentów, są to:

Nie stwierdzono, żadnych regionalnych Pokémonów dla kontynentów Afryki, ani Antarktydy.

Legendarne Pokémony

W grze istnieje pięć legendarnych Pokémonów (ang. Legendary Pokémon), których aktualnie nie można w żaden sposób zdobyć. Są to:

  • trzy Legendarne Ptaki:

  • oraz jeden mistyczny Pokémon typu psychicznego, który posiada ostatni numer w Pokédexie:

Z nich wszystkich największe, możliwe do uzyskania CP, posiada Mewtwo i jest to również Pokémon, z największym maksymalnym CP w grze.

Dzieci Pokémony

Dzieci Pokémony (ang. Baby Pokémon) są Pokémonami, które zostały wprowadzone 12 grudnia 2016 roku, kiedy to zaczęto wprowadzać do gry Pokémony z drugiej generacji. Pokémony te ewoluują w Pokémony, które już wcześniej istniały w grze, jako część pierwszej generacji. Wyjątkiem jest tutaj Togepi, który podobnie jak w głównych grach serii Pokémon, jest wprowadzony w tej samej generacji, co jego wyższa forma- Togetic. Są to następujące Pokémony:

Tła

Poniżej znajduje się galeria teł na stronach informacyjnych Pokémonów zależnych od pierwszego typu Pokémona.

Ciekawostki

  • Nazwa Pokémon, pochodzi od słów pocket (pol. kieszonkowy) i monster (pol. potwór).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki