FANDOM

White Button Bag

W Pokémon Go możemy znaleźć wiele różnych przedmiotów w większości związanych z łapaniem Pokémonów.

Screen Items

Przykładowa strona z przedmiotami

Wszystkie z poniżej przedstawionych przedmiotów przechowywane są w plecaku. Plecak na przedmioty domyślnie ma 350 miejsc na przedmioty (praktycznie 348) jednak za pomocą jednego z ulepszeń ze sklepu możemy zwiększyć liczbę miejsc na przedmioty.

Po wykorzystaniu wszystkich możliwych miejsc w plecaku przestaniemy otrzymywać kolejne przedmioty z przekręconych PokéStopów i dostaniemy informację o braku wolnych miejsc na więcej przedmiotów. Wszystkie przedmioty oprócz inkubatorów i aparatu możemy w dowolnej liczbie usunąć bezpowrotnie z naszego plecaka.

Aby wejść na stronę z przedmiotami należy:

Poké Balle

Poké Ball to kuliste urządzenie do służące do łapania dzikich Pokémonów. Rzucony w Pokémona zamyka go w sobie.

W grze możemy aktualnie zdobyć 3 warianty Poké Balli. Są to:

  • zwykłe Poké Balle, dostępne od pierwszego poziomu trenera,
  • Great Balle, dostępne od dwunastego poziomu trenera, lepsze od zwykłych Poké Balli, pozwalają na skuteczniejsze złapanie Pokémona
  • i Ultra Balle, dostępne od  dwudziestego poziomu trenera. lepsze od Great Balli, pozwalają na najskuteczniejsze złapanie Pokémona.

Żaden z wyżej wymienionych Poké Balli nie zapewnia 100% szansy na złapanie potworków.

Zwykłe Poké Balle możemy zakupić w sklepie w zestawie 20, 100 lub 200 Poké Balli. Więcej informacji na temat sklepu znajdziesz tutaj.

Informacje na temat łapania Pokémonów, znajdziesz tutaj.

Nieużywany typ Poké Balla

W plikach jak i kodzie gry istnieje również Master Ball, który nie jest jeszcze dostępny w rozgrywce i według społeczności będzie miał służyć do złapania legendarnych Pokémonów.

Potiony

Potiony (pol. mikstury bądź napoje) to lekarstwo w sprayu, które regeneruje HP Pokémona, stracone w czasie walki lub trenowania w Gymie. Aktualnie w grze istnieją cztery typy potionów:

  • Zwykły Potion, który regeneruje HP Pokémona o 20 punktów,
  • Super Potion, który leczy HP Pokémona o 50 punktów,
  • Hyper Potion, który podnosi HP Pokémona o 200 punktów
  • oraz Max Potion, który leczy Pokémona do jego maksymalnego HP.

Aby użyć dowolnego, posiadanego potiona należy otworzyć plecak (stronę ze wszystkimi posiadanymi przedmiotami), następnie nacisnąć na wybraną miksturę co otworzy okno mikstury z Pokémonami, możliwymi do uleczenia. Pokémony leczymy naciskając na nie w oknie wybranej mikstury.

Uleczyć możemy tylko Pokémony, które straciły część swojego HP ale nie są omdlałe, czyli ich HP nie jest równe wartości 0.

Revive'y

Revive (pol. wskrzesićożywić bądź ocucić) to drugi przywracający zdrowie Pokémona przedmiot. W grze występują dwa typy revive'a:

  • zwykły Revive, który leczy omdlałego Pokémona do połowy jego HP
  • oraz Max Revive, który w pełni leczy omdlałego Pokémona przywracając mu całe jego HP.

W odróżnieniu od potionów Revive, można zastosować tylko na Pokémona, które są omdlałe, czyli ich HP jest równe 0. Po jednokrotnym uleczeniu revive'em Pokémona, nie możemy użyć go ponownie na stworzeniu, gdyż jego HP wzrosło już do połowy lub maksymalnej wartości, w zależeniu od używanego wariantu revive'a.

Użycie revive'a wygląda tak samo jak używanie potionów z tą różnicą, iż w oknie revive'a, dowolnego Pokémona, możemy ożywić tylko raz.

Razz Berry

Razz Berry (pol. drażliwe jagody) to owoc, który pomaga w złapaniu Pokémona. Aby użyć jagód, należy podczas łapania Pokémona nacisnąć na plecak, a następnie wybrać razz berry, ów jagody pojawią się w miejscu, z którego wyrzucamy Poké Ball, należy wtedy na nie nacisnąć, by dać jagody łapanemu Pokémonowi. Jagodami możemy ponownie nakarmić łapanego Pokémona, gdy ten wydostanie się z Poké Balla.

Można użyć tylko jednej razz berry do momentu, aż Pokémon nie wydostanie się z Poké Balla, wtedy Pokémon traci efekt zjedzonej jagody i można dać mu następną.

Nazwa tego owocu tak samo jak i wygląd pochodzi od raspberry czyli maliny.

Nieużywane jagody

W plikach gry i kodzie można znaleźć cztery inne typy jagód, mianowicie:

  • Bluk Berry, oznaczone ID 702,
  • Nanab Berry, oznaczone ID 703,
  • Wepar Berry, oznaczone ID 704,
  • oraz Pinap Berry, oznaczone ID 705.

Wszystkie z powyżej wymienionych jagód posiadają informację o typie i kategorii przedmiotu, które informują, iż jest to jedzenie.

Incense

Incense (pol. kadzidełko) to urządzenie, które rozpyla wokół trenera mgiełkę, która przyciąga Pokémony.

Efekt kadzidełka trwa przez 30 minut i polega na tym, że co 200 metrów pokonanych przez trenera, przy prędkości nie większej niż 10 km/h, przy trenerze pojawi się Pokémon. Jeżeli podczas używania kadzidełka trener będzie przebywał w tym samym miejscu i nie pokonywał tym samym żadnego dystansu Pokémony pojawiać będą się co 5 minut, więc w przypadku, gdy trener przez cały czas używania incese'a będzie przebywał w jednym miejscu spotka 6 Pokémonów.

Zwabione incensem Pokémony są otoczone tą samą różową mgiełką, która otacza trenera i pojawiają się tylko u gracza, który przyciągnął je swoim kadzidełkiem, więc pozostali gracze bez względu na to czy również używają w tym samym czasie kadzidełka, czy też nie nie spotkają tych Pokémonów.

Czas działania kadzidełka jest naliczany u gracza, niezależnie czy jest obecny w grze lub czy jest online, czy też nie.

Nieużywany wariant kadzidełka

W plikach i kodzie gry istnieją wzmianki o wariancie Incense'a, który nazwany został Ordinary (pol. zwyczajny), a wyglądem przypomina słoiczek miodu:

Lucky Egg

Lucky Egg (pol. jajko szczęścia) to przedmiot, który na 30 minut podwaja wszelkie punkty doświadczenie jakie trener zdobywa w czasie używania tego przedmiotu.

Wyjątkowo efektywnym sposobem na pozyskanie doświadczenia jest używanie jajka szczęścia podczas masowej ewolucji wcześniej przygotowanych Pokémonów, gdyż za pojedynczą ewolucję, podczas korzystania z lucky egga, trener zyska 1000 punktów doświadczenia, a jeżeli Pokémon, którego zdobył podczas ewolucji, nie znajdował się jeszcze w Pokédexie, trener otrzyma 2000 punktów doświadczenia za taką ewolucję, gdyż będzie to podwojona suma punktów doświadczenia za ewolucję oraz dodanie nowego Pokémona do Pokédexu (2 * (500exp + 500exp)).

Podczas użytkowania tego przedmiotu, przy trenerze unoszą się jasno-niebieskie, lśniące cząsteczki.

Podobnie jak w przypadku kadzidełka, czas działania lucky egga jest naliczany u gracza, niezależnie czy jest obecny w grze lub czy jest online, czy też nie.

Lure Module

Lure Module (pol. moduł wabika) to urządzenie służące do zwabiania Pokémonów do Pokéstopa z zainstalowanym ów modułem. W przeciwieństwie do Incense'a efekt zwabianych Pokémonów jest widzialny dla wszystkich graczy w danej lokalizacji i wszyscy gracze mogą czerpać korzyści z Pokéstopa z zainstalowanym Wabikiem.

Instalacja ów urządzenia w Pokéstopie jest prosta. Należy nacisnąć w białe, puste bole w oknie wybranego Pokéstopu, którego pobliżu jesteśmy, a następnie wybrać moduł do użycia. Moduł Wabika po instalacji w Pokéstopie działa przez 30 minut, po których pozostawia slot na moduł pusty.

W odróżnieniu od dwóch pozostałych przedmiotów, których efekt trwania to również 30 minut, w przypadku wabika nie zostaje nigdzie wyświetlona informacja, ile pozostało do zakończenia działania przedmiotu.

Inkubatory

Inkubatory to urządzenia w grze pozwalające na wyklucie jajka. Są dwa typy inkubatorów w grze:

  • Nieskończony Inkubator, które otrzymujemy na początku naszej rozgrywki i nie można go usunąć z przedmiotów. Jest biało-pomarańczowy.
  • Inkubator na 3 użycia, który możemy otrzymać ze sklepu oraz osiągając kolejny poziom.

Postęp dystansu przebytego dla jajka liczony jest tylko, gdy jajko zostanie włożone do inkubatora. Po włożeniu jajka do inkubatora, nie ma opcji, by jajko wyciągnąć, bądź odstawić i włożyć inne, aby zwolnić inkubator należy z wybranym wcześniej jajkiem przebyć pełen dystans wyznaczone do wyklucia.

Można posiadać jednocześnie kilka inkubatorów z 3 użyciami, jak i można też je jednocześnie używać jeżeli się je posiada.

Aparat

Aparat (ang. Camera) to drugi oprócz Nieskończonego Inkubatora przedmiot w grze, którego w żaden sposób nie możemy pozbyć się z plecaka. Pozwala on na zrobienie zdjęcia napotkanemu Pokémonowi i zapisać je w pamięci naszego urządzenia mobilnego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki